dimecres, 18 de novembre del 2009

Activitat 10

Aquest text es llegeix com conèixer. Durant la vida només podem conèixer a partir de la raó i deixant de banda les penalitats del cos. En morir l’ anima pot arribar a conèixer l’ essència de les coses, obtenir la saviesa, els nostre més preuat desig, ho impur no pot arriba a la puresa.

Un altre títol podria ser: Cos i anima: Arribar a la saviesa.

Aquest text està bàsicament dividit en tres part, el cos, l’ anima i la puresa.
El cos només ens produeix entrebancs per arribar a conèixer, ja que ens hem de cuidar del seu manteniment i dels seus instints. L’ avarícia, les malalties, l’ odi, les baralles,l’ amor, tot són nicieses que ens impedeixen com diu el text ni pensar, ja que estem tan preocupats per això i ocupen tant de temps que no tenim temps per mira dins nostre i trobar la nostre anima per arribar a conèixer, que és el nostre únic objectiu. Per fer això i arribar a conèixer hem d’ utilitzar la raó. Però com que vivim en una cos corrupte no podríem mai arribar a la realitat, ja que mentre filosofem, intentem conèixer, fem massa soroll i innesserietats que ens perjudiquen i ens obstaculitzen. Només arribem a conèixer una cosa verdaderament quan obtenim la saviesa, i segon la raó de Sòcrates això només passa quan morim, ja que alliberem l’ anima de la imperfecció, del mal.
I aquí és quan comença l’ anima a poder conèixer realment, quan perdem totes les imperfeccions i treves del cos i podem veure l’ essència de les coses. Però no ens hem de precipitar a deixar l’ ànima sola.
Però la part més important d’ aquest text és la part de la puresa, el qual ens diu com ser més anima que cos quan estem encara vius. En altres paraules, ens parla que per arribar a conèixer, a obtenir el bé més preuats de tots, durant la nostre vida terrenal, em de deixar de ser esclaus del cos i mantenir-lo al mínim. Per tant, hem de procurar aïllar-nos d’ aquest imperfecte que anomenem cos per tal de mantenir l’ ànima ho màxim de perfecte de pura, ja que només és pot conèixer ho pur essent pur. Per dir-ho d’ una altre manera, com diu el llibre, crec que només es pot conèixer allò del que en sabem la idea, la puresa, però perquè l’ anima arribi a poder conèixer s’ ha de mantenir pura de les maldats o imperfeccions del cos, del món sensible format per cossos.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici